Diskusijos aktualiomis švietimo ir mokslo temomis
Įsitraukite į diskusiją
Ar reikia uždrausti naudoti mobiliuosius telefonus mokyklose?
Paskutinį kartą komentavo
Dalyviai
6
Grupės
0
Nuoroda: sei-prod-DEBA-2023-10-2
Versijos numeris 2 (iš2) žr. kitas versijas
Šiandien visuomenėje ir mokyklose kyla daug diskusijų dėl mobiliųjų telefonų naudojimo mokyklose.
O kokia jūsų nuomonė šiuo klausimu? Mobilusis telefonas mokykloje – priemonė mokymuisi ar trukdis susikaupti?
Pranešti apie netinkamą turinį
Ar šis turinys netinkamas?
Uždaryti diskusiją
Kokia šios diskusijos santrauka ar išvada?
7 komentarai (-ų)
Pokalbis
Mokytojai gali integruoti išmaniuosius telefonus į klasę įvairiais būdais, kad pagerintų mokymosi patirtį. Štai keletas pasiūlymų:
1. Mokomosios programėlės: skatinkite mokinius atsisiųsti mokomąsias programėles, susijusias su jų dalykais, ir naudoti jas pamokų metu, kad papildytų mokymąsi.
2. Tyrimai ir informacijos rinkimas: mokykite mokinius atsakingai naudotis išmaniaisiais telefonais. Jie gali pasiekti internetinius išteklius, skaitmenines bibliotekas ar švietimo svetaines, kad rastų svarbios informacijos užduotims ar diskusijoms klasėje.
3. Skaitmeninis užrašų darymas ir organizavimas: supažindinkite mokinius su užrašų programėlėmis ar įrankiais, kurie gali padėti efektyviai tvarkyti ir tvarkyti pamokų medžiagą.
4. Kalbų mokymasis: rekomenduokite kalbų mokymosi programėles, kurias mokiniai galėtų naudoti savo išmaniuosiuose telefonuose, kad galėtų lavinti žodyną, gramatiką ar klausymo įgūdžius.
Vis dėlto, manau, kad tam tikra kontrolė moksleiviams būtina, ypač, jeigu klasės didelės ir jose daug mokinių (tuomet per pamoką sunku visus sužiūrėti ir sukontroliuoti). Jeigu numatyta, kad pamokai prireiks įrenginio, kokios nors programėlės, informacijos paieškos etc., tuomet moksleiviai dalyvauja pamokoje su mobiliaisiais telefonais. Tačiau jeigu tokie užsiėmimai nenumatyti, turėtų būti privaloma padėti telefoną į tam skirtą vietą ir per pamoką net neturėti galimybės jo tikrinti.
Bet labai pritariu, kad nereikia demonizuoti jokių išmaniųjų įrenginių ar net to paties dirbtinio intelekto, reikia mokyti jais tinkamai naudotis.
Šiais laikais draudimas jau nebetikslingas: kas iš to, kad surinkti mobilieji bus saugomi šalia - juk mokinys bet kuriuo metu pasitikrinti (ir ne tik) jau gali ir su nešiojamais išmaniaisiais įrenginiais (ryšiui klasės dydis nesutrukdytų).
Tad naudingiau būtų šviesti kaip išmaniuosius galima būtų panaudoti ugdymo procese.
Tam pirmiausiai turėtų būti kuriamos mokymui/-si tinkančios nemokamos programėlės (šiai dienai turime tik keletą tikrai kokybiškų lietuviškų Apps'ų, kuriuos galima būti pritaikyti mokymui/-si). Mokytojai turi būti supažindinami su sukurtomis priemonėmis, kad galėtų jas integruoti į pamokos veiklas. Jei vyresniųjų klasių mokinių mokymui/-si galima pasiūlyti vieną-kitą anglišką priemonę, tai mažųjų mokymui/-si turėtų būti naudojamos tik lietuviškos priemonės.
Manau tai yra būtina. Vaikai tiesiog nebeturi ribų tam, pamokose ,per pertaukas neišlenda iš jų. Manau būtų sektinas pavyzdys tam
Argumentai už draudimą naudoti mobiliuosius telefonus mokyklose:
Susitelkimas: Mobiliųjų telefonų naudojimas gali atitraukti mokinius nuo pamokų ir sutrikdyti jų susitelkimą.
Mokymo proceso kokybė: Nuolatinis telefonų naudojimas per pamokas gali neigiamai paveikti mokymosi procesą, mažinant mokinių pažangą.
Bendruomenės saugumas: Mobilieji telefonai gali būti naudojami neproporcingai, pvz., filmuojant kitus mokinius arba platinant konfidencialią informaciją, kas gali kelti pavojų mokyklos bendruomenei.
Argumentai prieš draudimą naudoti mobiliuosius telefonus mokyklose:
Naudingi ištekiai: Mobilieji telefonai gali būti naudingi kaip mokymosi įrankiai, leisdami mokiniams naudotis mokymosi programomis, internetu arba elektroninėmis knygomis.
Saugumas: Mokiniams gali prireikti mobiliojo telefono, kad praneštų apie skubius atvejus, pavyzdžiui, avarijas ar medicininius neatvejus.
Pasiruošimas realiam pasauliui: Naudodami mobiliuosius telefonus atsakingai, mokiniai gali įgyti įgūdžių, reikalingų šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame technologija yra svarbi.
Įstatymu to tikrai neverta drausti, nes tokio lygio klausimus (turi būti) pajėgios spręsti pačios mokyklos, įtraukiant moksleivius - tai tik didintų mokyklų savivaldos vaidmenį, skatintų pačių moksleivių bei jų tėvų atsakomybę. Turime (mokytis) kurti demokratiją "nuo apačios", o ne dangstyti demokratijos įgūdžių stoką (nesugebėjimą gyventi savarankiškai, demokratiškai) centralizuotai "iš viršaus". Priėmus draudimą centralizuotai (įstatymu) problema dar neišsisprendžia, nes tą draudimą juk kažkas turės prižiūrėti, kontroliuoti, bausti prasižengėlius - tai juk diktatūrų valdymo metodas... Tarsi buvo imtasi priemonių, bet jos neveikia - tai tik atitolintų žmones nuo demokratijos...
Įrašas
Norėdami įrašyti savo komentarą, prisijunkite su savo paskyra arba užsiregistruokite.
Įkeliami komentarai...