Švietimo įstatymo pataisos dėl skaitmeninių mokymosi priemonių
Įsitraukite ir pateikite pasiūlymus
Apie šį procesą
Mokiniai turės galimybę nemokamai naudotis interaktyviomis virtualiosiomis mokymosi priemonėmis
Seimas gruodžio 23 d. nusprendė pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas besimokantiems mokiniams sudaryti galimybę nemokamai naudotis ne tik vadovėliais, bet ir elektroninėmis knygomis bei interaktyviomis virtualiosiomis mokymosi priemonėmis.
Pagal priimtas naujas nuostatas, nemokamai bus galima naudotis tomis priemonėmis, kurios bus įtrauktos į švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą sąrašą.
Šiais pokyčiais siekiama įtvirtinti naujausias edukacines technologijas, kad jos taptų neatsiejama bendrojo ugdymo dalimi.
Už šias Švietimo įstatymo pataisas, kurios įsigalios 2024 m. vasario 1 d., vieningai balsavo 97 Seimo nariai.
Susipažinkite su priimtais įstatymo pakeitimais: Švietimo įstatymo pataisos .
⁎⁎⁎⁎⁎
Seimo Švietimo ir mokslo komitetui patvirtinus savo išvadą dėl Švietimo įstatymo pataisų, šis klausimas sugrįžta į Seimo posėdžių salę. Šio projekto svarstymas Seimo posėdyje numatomas gruodžio 19 d., priėmimas – iki gruodžio 23 d.
Susipažinti su Seimo Švietimo ir mokslo komiteto išvada ir priimtais sprendimais dėl pateiktų pasiūlymų galima čia: PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA.
Gyventojai savo pasiūlymus dėl skaitmeninių mokymosi priemonių bei programinės įrangos ugdymo procese galėjo teikti iki spalio 30 d.
Šiuolaikiniame pasaulyje nuolat vyksta skaitmeninė transformacija, todėl ir švietimo sistema turi neatsilikti ir prisitaikyti prie pokyčių. Siekiant užtikrinti kokybišką ir įtraukų švietimą, reikalingas tikslingas ir efektyvus skaitmeninių technologijų naudojimas. Vienas iš prioritetinių XVIII Vyriausybės projektų „Lyderystė skaitmeninio švietimo srityje“ siekia modernizuoti Lietuvos švietimą papildant tradicinius ugdymo metodus naujausiomis technologijomis. Tačiau šiuo metu įstatymuose nėra apibrėžta, kas yra skaitmeninės mokymo(si) priemonės ir mokymo(si) programinė įranga.
Skaitmeninės mokymo(si) priemonės apima įvairaus interaktyvumo lygio priemones, kurios nuo įprastų vadovėlių ir knygų gali skirtis tik prieinamumu ir poreikiu naudoti kompiuterio ar kitokio prietaiso ekraną. Jos neišnaudoja visų skaitmeninio ugdymo galimybių, kurias gali teikti tik interaktyvi mokymo(si) programinė įranga. Todėl įstatymo projektu siekiama atskirti ir apibrėžti skaitmeninių mokymo(si) priemonių ir mokymo(si) programinės įrangos sąvokas. Tai leistų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose išgryninti skaitmeninio ugdymo priemonių įsigijimo, naudojimo ir kt. sąlygas.
Tikėtina, kad priėmus šias pataisas, mokyklos lėšas, skirtas skaitmeninio ugdymo plėtrai, ims naudoti efektyviau.
Šio dokumento aiškinamąjį raštą galima rasti čia.
Dalintis: